<HTML><FONT  SIZE=2>Dennis:
<BR>
<BR>When I read your post, I could not help but think that it was conceding <BR>defeat while the battle was still on. So, I said to myself, wait until after <BR>the election, and see how well his prognostication went. Based on the current <BR>state of affairs, I think that we can agree, even though the final result is <BR>still in doubt, it was premature to conclude that a Gore presidency was <BR>impossible.
<BR>
<BR>I have the same sense about your analysis of education. That these battles <BR>could end with widespread vouchers and massive privatization is clearly a <BR>distinct possibility; if it wasn't, there wouldn't be a battle. The standard <BR>testing craze is already, IMHO, playing itself out, and I am much less <BR>concerned about it. But to conclude that we have already lost -- I just don't <BR>buy that. It seems to be a kind of perverse notion of Gramscian analysis: <BR>depression of the intelligence, pessimism of the will.
<BR>
<BR>And why, pray tell, should education NOT be an issue in a national election? <BR>What makes health care, or social security, or any one of numerous other <BR>issues, proper or legitimate issues, but not education? The logic here evades <BR>me. 
<BR>
<BR><BLOCKQUOTE TYPE=CITE style="BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px">Leo, the prospect of a Gore presidency has fizzled, so my response is truly <BR>academic. &nbsp;Politicians like Gore work with a very elastic political <BR>philosophy that has two end points. One is the concession to a salt of the <BR>earth conservatism that provides a fix on what the people want. The other <BR>is the old do what it takes to win strategy. Those points can easily become <BR>scissor blades that will cut bait 
<BR>whenever the circumstances call for it. And your political agenda is their <BR>bat. Gore might not have been pro-vouchers but like Clinton if the <BR>political winds shift he's sign-on or at least sign it and then take credit <BR>for it.
<BR>
<BR>Education should never have been an issue in this election - it's a side <BR>issue at the best of times. Of course there's serious stuff going on in <BR>education that call for attention. &nbsp;But the issue was coopted by the right <BR>a long time ago and the best you're doing is rear-guard action. &nbsp;In this <BR>case, the agenda is frozen: school reform is now settled. The other side <BR>got its message across: &nbsp;Schools now need
<BR>reforming and it will best be done by moving away from how and how much <BR>schools are funded to the accountability stuff: test scores and teacher <BR>competency. &nbsp;You've been out Gramscied...some time ago.
<BR>
<BR>Dennis Breslin</BLOCKQUOTE>
<BR>
<BR>Leo Casey
<BR>United Federation of Teachers
<BR>260 Park Avenue South
<BR>New York, New York 10010-7272 (212-598-6869)
<BR>
<BR>Power concedes nothing without a demand.
<BR>It never has, and it never will.
<BR>If there is no struggle, there is no progress.
<BR>Those who profess to favor freedom, and yet deprecate agitation are men who <BR>want crops without plowing the ground. They want rain without thunder and <BR>lightening. They want the ocean without the awful roar of its waters.
<BR><P ALIGN=CENTER>-- Frederick Douglass --</P></FONT></HTML>