<HTML><FONT FACE=arial,helvetica><FONT  SIZE=2>There are many ways to respond to these points, some of which I agree with. <BR>It is, of course, true that a teacher's union, to stick to the immediate <BR>example, needs to have public support in its general struggle to save public <BR>education, and its specific struggle, such as the one the UFT is in to get a <BR>decent contract. That is done in a number of ways, most of which will not be <BR>readily evident as other than isolated acts to an outsider who does not see <BR>the shape of the entire effort. The UFT is in the midst of a major, long term <BR>effort to win and keep public support for our contract battle right now -- <BR>leafleting campaigns during the holiday season, neighbor to neighbor house <BR>meetings in the early spring, radio and television ad and UFT speakers bureau <BR>to go to meetings of community organizations, houses of worship, etc. There <BR>are also major, more long term efforts to work closely with pa!
!
rents <BR>organizations and groups. The problem here is that there is very little in <BR>the way of a strong central PTA/parents organization presence in NYC, so you <BR>have to make links, as we have, with what an array of more 'local' groupings <BR>-- with Alinskyite groups such ACORN and East Brooklyn Congregations, which <BR>has developed a strong presence in NYC schools in a number of communities and <BR>even sponsored a few schools, with a group called MOM [Mothers on the Move] <BR>in the South Bronx, which was organized to improve schools in some <BR>educationally desperate settings, with what PTA organizations exist. In part <BR>because of the lack of a strong central parental presence in NYC, the UFT has <BR>developed its own parental outreach programs -- Helpline's for parents on <BR>educational issues, a publication that goes to parents on a regular basis, <BR>and citywide parent conferences once or twice a year. Indeed, as far as I <BR>know, we are the only group t!
!
hat does such a citywide parent conference. We <BR>have a number of full-time staff people who do nothing but this outreach to <BR>parents. The very nature of all of this work is that it is not going to be <BR>high profile and visible. It is natural that even rank-and-file teachers <BR>would not be aware of the full array of UFT outreach to parents, just of the <BR>particular projects they may be directly involved in, so I am not surprised <BR>that Doug would not be aware of it. Nor am I surprised that the assumption <BR>always is that the UFT isn't doing it, and doesn't care about it. Not only <BR>are the views of us, as a union, shaped strongly by the general negative <BR>frame this society has of unions, but we also find ourselves defined by all <BR>sorts of memories, shaped over 30 years ago in the 1968 strike by perceptions <BR>and misperceptions that have now just blurred into one vague impression.
<BR>
<BR>On the more general point, neither the UFT nor any other union could not -- <BR>even if it wanted to -- participate in every attempt at organizing a <BR>coalition. Those efforts -- and the request to participate in them -- are <BR>begun on a daily basis in NYC. Political energy, political capacity and <BR>political organization are subject to real, material limits, for <BR>organizations just as for individuals. More and more, I find myself -- <BR>against my instincts -- talking about them in terms of "political capital," <BR>because they are something which one possesses in limited amounts, forcing <BR>strategic decisions on how to best spend what one has to get what you want. <BR>It is a truism that one can spend it well, or spend it poorly. The very fact <BR>that I have no memory of the particular effort that Doug mentions suggests to <BR>me that it was one of many stillborn efforts, and that a strategic decision <BR>not to use resources to support it were probably well !
!
founded. 
<BR>
<BR>On the AOHell question, as Kelley calls it: I had already taken all the steps <BR>you suggest, but there appears to be no way to turn on "plain text" only, and <BR>so when I send out of AOL, the message appears twice [at least in the digest <BR>I get back], one in plain text and one in HTML, with all the bloody codes. I <BR>have looked everywhere, read the material provided to the list by the quote <BR>kvetcher, but nowhere can I find a solution. The web mail is a big pain, so <BR>any help would be appreciated.
<BR>
<BR>I am off to Jamaica tomorrow evening for a family reunion of my significant <BR>other, so I do not know how regularly I will be able to post for the next two <BR>weeks. 
<BR>
<BR><BLOCKQUOTE TYPE=CITE style="BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px">Depends. In this case, the "differences" themselves are part of the 
<BR>issue - specifically the ludicrous anti-Communism Feldman professed. 
<BR>The whole point of a coalition, though, is bringing together people 
<BR>who differ in many particulars but who are united on one or more 
<BR>specific issues. I'm not privy to Feldman's inner deliberations, but 
<BR>I'm guessing that "avowed Communists" was shorthand for anyone 
<BR>slightly to the left, and that she was very reluctant to be seen 
<BR>signing on with some broad anti-austerity agenda.
<BR>
<BR>Though it's been a long time, one of the points I remember from Marc 
<BR>Maier's book on the NYC municipal unions was that the city was 
<BR>adamant that the unions it recognized not make any kind of alliance 
<BR>with the public to protect the quality of services. Wouldn't it be 
<BR>nice if the teachers union allied with parents to agitate for better 
<BR>schools, if the transit unions allied with riders for better subway 
<BR>and bus service, etc.? Not likely to happen anytime soon, though. How 
<BR>much public support do you think there is for the teachers in their 
<BR>contract battle with Rudy? Seems pretty low to me, though maybe I'm 
<BR>wrong.
<BR>
<BR>So, again, Leo, the Douglass quote bothers; it's amazing how easily 
<BR>pragmatism and anti-sectarianism morph into conservatism and inaction.
<BR>
<BR>Doug</BLOCKQUOTE>
<BR>
<BR>Leo Casey
<BR>United Federation of Teachers
<BR>260 Park Avenue South
<BR>New York, New York 10010-7272 (212-598-6869)
<BR>
<BR>Power concedes nothing without a demand.
<BR>It never has, and it never will.
<BR>If there is no struggle, there is no progress.
<BR>Those who profess to favor freedom, and yet deprecate agitation are men who <BR>want crops without plowing the ground. They want rain without thunder and <BR>lightning. They want the ocean without the awful roar of its waters.
<BR><P ALIGN=CENTER>-- Frederick Douglass --
<BR></P></FONT></HTML>