<HTML><FONT FACE=arial,helvetica><FONT  SIZE=2>Further Note.
<BR>
<BR>Teachers, journalists, and lawyers are all alike -- all they think of is how <BR>to address an audience. They give no thought to how to attract an audience to
<BR>begin with. So of course they give no thought to the difference between <BR>addressing a passive audience and one that is anxious to be active.
<BR>
<BR>Carrol</BLOCKQUOTE>
<BR>
<BR>This is untrue for teachers of K through 12. The law may require students to <BR>attend school K through 12, but (a) it is next to impossible to enforce that <BR>provision of the law, and (b) having a student sit in a seat, does not mean a <BR>thing about how much or how well she is learning. The entire focus of <BR>mainstream, much less progressive, pedagogy is how to actively engage <BR>students in learning; only the reactionary schools of pedagogy assume that <BR>teaching can take the form of the 'didactic lecturing' described above.
<BR>
<BR>The problem that teachers face is somewhat akin to that faced by political <BR>organizers: the general culture militates against active engagement, be it in <BR>learning or in politics, and promotes passive consumption -- TV is the <BR>paradigmatic example here. Education is thus almost a countercultural <BR>phenomenon in this country, and teachers face many obstacles in actively <BR>engaging students in learning. This is, in part, my attraction to Gramsci: I <BR>think he has a model of politics as education, and a model of education as <BR>politics.
<BR>
<BR>Leo Casey
<BR>United Federation of Teachers
<BR>260 Park Avenue South
<BR>New York, New York 10010-7272 (212-598-6869)
<BR>
<BR>Power concedes nothing without a demand.
<BR>It never has, and it never will.
<BR>If there is no struggle, there is no progress.
<BR>Those who profess to favor freedom, and yet deprecate agitation are men who <BR>want crops without plowing the ground. They want rain without thunder and <BR>lightning. They want the ocean without the awful roar of its waters.
<BR><P ALIGN=CENTER>-- Frederick Douglass --
<BR>
<BR></P></FONT></HTML>